Moet je buikspieren trainen om een ​​sixpack te krijgen?

Dus moet je je buikspieren trainen om een ​​sixpack te krijgen?

Dit is een vraag die veel mannen stellen en waarover ze in de war zijn.

Ah, training buikspieren – een van de meest besproken onderwerpen in de bodybuilding community.

Buikspieren, voor de zekerheid, zijn de spieren in de kern van je lichaam in de buurt van je maag. Onder andere verantwoordelijk voor het evenwichtig en het stabiel houden van je lichaam.

Hiermee kunt u drukken, trekken of hurken terwijl u uw lichaam op één lijn houdt. Sommige mensen vinden dat het direct trainen van deze spieren cruciaal is, gezien hun belang bij vrijwel elke oefening, om maar te zwijgen van het feit dat het nodig is als je dat fel begeerde six-pack wilt.

Echter, andere mensen vinden dat buikspieren al genoeg training krijgen van samengestelde liften zoals deadlifts en squats en het trainen ervan is zinloos – je kunt beter die tijd besteden aan andere gebieden. Dus welke kant is goed?

Lees het onderstaande artikel om te weten te komen of je echt buikspieroefeningen moet doen om een ​​sixpack te krijgen.

Gespierde God

Moet je buikspieren trainen om een ​​sixpack te krijgen?

Directe kerntraining
Naar onze mening is het rechtstreeks trainen van de kernspieren zeker de juiste keuze.

Het zal hun esthetiek verbeteren en niet te vergeten dat je kunt squatten, deadlift, pull-up en bench meer als je core sterker is.

Wanneer we elke dag trainen, reserveren we voldoende tijd om een ​​paar buikspieroefeningen te doen – gericht op de bovenste, onderste of schuine standen.

Het is belangrijk op te merken dat we deze aan het einde van de training doen.

We hebben onze buikspieren voor 100% nodig als we de grote liften doen – als je knarsetanders maakt voordat je met de deadlift begint, riskeer je een rugblessure omdat je buikspieren tijdens het hijsen niet zo sterk zijn om je wervelkolom te ondersteunen.

Met dat gezegd, hier zijn enkele van de buikspieroefeningen die volgens ons belangrijk zijn om toe te voegen aan het einde van elke trainingssessie:

Anterior abdominale oefeningen
Deze oefeningen genereren beweging in de kern door middel van flexie. Voorbeelden zijn crunches en leg raises. Je kunt ook statische oefeningen zoals planken uitvoeren om dezelfde spieren op een andere manier te bewerken.

Rotatie Abdominale oefeningen
Deze bewegingen omvatten draaien of roteren van uw wervelkolom. De schuine standen werken zowel om de wervelkolom te stabiliseren als om het lichaam te verdraaien. Enkele goede oefeningen om naar te kijken zijn Russische wendingen en ruitenwissers.

Telkens als u buikspieren traint, probeert u ten minste één oefening uit elk van deze categorieën uit te voeren. Dit zal helpen ervoor te zorgen dat je buikspieren op een evenwichtigere manier groeien omdat het ontwikkelen van onevenwichtigheden op de weg tot blessures kan leiden.

Het alternatief: geen buikspiertrainingen
Misschien sta je sceptisch tegenover onze suggestie, denkend dat we nooit echt GEWONNEN zijn zonder rechtstreeks af te werken.

Nou, het blijkt dat je het mis hebt – we hebben dit in feite een keer geprobeerd. We wilden zeker weten of het indirect trainen van je buikspieren door middel van squats en deadlifts voldoende was.

We hebben onze buikspiertraingen vervangen door aanvullende oefeningen voor andere lichaamsdelen.

We hielden alle samengestelde bewegingen zoals deadlifts, squats, overheadpers, dips en pull-ups.

Elke week testten we onze 1RM voor de hoofdliften om te zien hoe ze verbeterd waren in vergelijking met toen we aan een programma deelnamen dat directe buikspier-training inhield.

We zeggen niet dat dit een perfecte test was – natuurlijk kon een statisticus dit ding uit elkaar halen, maar we deden ons best om de buikspier-oefeningen echt te proberen en te isoleren.

In de weken erna na het afsnijden van direct buikspierwerk merkten we dat onze samengestelde liftgroei vertraagde en in sommige gevallen regelrecht stopte – er waren ook veel gevallen van lichte rugpijn.

Het duurde niet lang voordat we ons realiseerden dat dit het ontbreken van directe buiktraining was die dit allemaal veroorzaakte.

We hebben onmiddellijk de buikspiertraining opnieuw geïntroduceerd in onze routines en veel van de rugklachten verdwenen en we hervatten onze normale groeisnelheid.

Gespierde God

 

Wil je echt verkruimelde buikspieren krijgen?

Als uw antwoord op die vraag NEE is, stop dan met lezen hier, deze paragraaf is NIET voor u.

De kans bestaat dat je percentage lichaamsvet iets hoger is dan je zou willen.

Dieet en training zijn natuurlijk de belangrijkste factoren als het gaat om het krijgen van keiharde buikspieren.

Een geweldige manier om het snijproces te versnellen, is een volledig natuurlijke vet verbrander innemen.

Je vraagt ​​je misschien af: “Waarom heb ik een vet verbrander nodig als mijn dieet en training op het juiste moment zijn?”

Nou, je hebt het niet nodig, maar het gaat de dingen een stuk makkelijker voor je maken in je snit.

Omdat de beste vetverbranders op de markt u laten profiteren van deze essentiële vetverbrandingsvoordelen:

Je hebt een hogere stofwisseling, verbrandt meer calorieën gedurende de dag.
Onderdruk hongerhonger, je zult minder geneigd zijn om junkfood en snoep te eten
Je zult je energieniveau verhogen, je zult hogere energieniveaus hebben gedurende de dag.
Waterretentie elimineren, u houdt minder water vast en ziet er beter uit.
Dat is de reden waarom de meeste jongens serieus nemen om versnipperd gebruik te maken van deze supplementen vanwege hun ongelooflijke vetverliesvoordelen.

Gespierde God

 

Wees de eerste om te reageren

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *